2. november 2010

LEGO julekalender DIY

En vild starfighter eller en ridderborg i kalendergave ? Jo jo. Se her hvordan for her følger min geniale idé til julepakkekalender til drenge i lego-alderen.
  • Køb en pakke lego men min. 300 klodser. Jeg har i år købt disse her til drengene, da Bilka havde 40% på alt lego.
  • På Legos hjemmeside kan man se hvor mange klodser der er i de enkelte modeller, hvis det ikke står på kassen.
  • Download samlevejledningen her, hvis du ikke vil splitte den originale ad.
  • Print den ud så der kan være 2 sider på et ark.
  • Udregn hvor mange klodser der ca skal være til hver dag, der skal helst ikke være færre end 10.
  • Sæt dig i ro og mag, helst uden vågne børn i nærheden, og del brikkerne op i 24 bunker sammen med de sider fra arbejdstegningen der passer til.
  • Pak ind og "server" pakkerne som du selv vil, jeg putter lidt i sokkerne hver dag
Hver dag får ungerne så en bunke brikker og tilsvarende samletegninger og d. 24. har de en større LEGOting der hos os også fungerer som en del af julegaven. Det var en stor succes sidste år.

Jeg er stor tilhænger af pakkekalendere, da jeg synes den slags nedtælling er så hyggelig. Jeg er ikke fan af adventskalendere omend jeg godt kan se det praktiske i at købe større adventsgaver i stedet for 24 stykker viskelæder eller ubrugeligt skrammel, der også går hen og bliver ret dyrt. Derfor synes jeg det her er så smart, og jeg ærgrer mig lidt over at jeg ikke kan finde på en helt ligeså smart idé til Rosa 3 år. Men det bliver nok noget til legekøkkenet hver dag.    
Jeg har ikke rigtig nogle billeder med til denne DIY da jeg ikke har tid til at lave kalenderne før efter markedet i Odense.
Idéen har jeg sendt videre til Lego, som godt nok afviste mig blank og alligevel har brygget videre på deres julekalendere i retning af min idé.
Jeg har i mange år lavet puslespils julekalender til bedsteforældrerne, med et billede af ungerne. Man kan få  lavet puslespil med rimelig mange brikker mange steder efterhånden. Det kommer der nok mere om når vi kommer tættere på.

2 kommentarer:

  1. Smart!
    Vi havde tænkt på enten en Lego eller en Playmobil kalender i år, men jeg synes ikke at man får meget for pengene.
    Så så at at Shane fra Shanes Verden havde lavet en pakkekalender og den får Rasmus. Han ELSKER Shane - og vi støtter Red barnet :-)
    Men jeg kan jo ikke lade være med at forkæle barnet, så han får også adventsgaver i år. Bl.a et par valkede sutsko og en aktivitetskuffert til de lange bilture.
    Jeg glæder mig til at høre om de puslespil - svigermor lægger mange puslespil og hun vil helt sikkert blive glad for et med junior på :-)

    SvarSlet
  2. Super god ide Sine. Den vil jeg kraftigt overveje om jeg ikke skulle bruge til min bonus Magnus på 7 år.. Han er tosset med lego...

    SvarSlet