15. november 2010

Hvem har spist mit puslespil ??

Jeg elsker at bage knækbrød. Især når man kan stikke det ud i sjove faconer ! Spiser det til morgen middag og aften, med og uden pålæg. Knæk-heden afhænger af tykkelsen man ruller ud til, men jeg kan faktisk bedst li når de ikke "knækker".
Det tager ikke lang tid at lave disse og de smager fantastisk.
Her kommer opskriften hvis nogen er interesseret. (kender ikke ophavet, og har i øvrigt tilpasset den lidt)
  • 1 dl. hørfrø (kan udelades, det gør jeg altid, for jeg kan ikke li dem, men erstat med andre frø)
  • 1 dl. sesamfrø
  • 1 dl. græskarkerner
  • 1 dl solsikkekerner
  • 1 dl. havregryn
  • 1 dl. grahamsmel
  • 3½ dl hvedemel
  • 2 dl vand
  • 1 tsk salt
  • ca ½ dl. honning (kan udelades, hvis man vil, men jeg synes det runder smagen dejligt af)
  • 1 dl. olie (raps eller oliven, man kan sikkert også bruge andre 
  1. Alt smækkes i røremaskinen (skal ikke æltes)
  2. Rulles ud mellem 2 stykker bagepapir
  3. Skær eller stik faconer ud
  4. Bag ved 200°  15-20 min.
Opbevares i tætlukket dåse (bøtte)

1 kommentar:

  1. Hej Sine!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet