21. juni 2010

Min frække kreative unge !


Ja, det er ham der Jonas jeg igen er imponeret over hans hittepåsomhed. Her er det perlebrætter. Måske er idéen ikke hans egen, men han er lynhurtig til at se mulighederne. Efter at have kreeret 2 "filigran" ophæng (stjernen har moren lavet, inspireret af sønnen) malede han lige en mark med får og træer og fin sol.
 Måske er det ikke noget særligt, men jeg falder i svimer dagligt. Som nu da han producerede sommerfugle-ranker på stribe. Jeg kommer op i sfo'en og henter ham. Jonas sidder og klipper lige 4 sommerfugle, ganske fri hånd, ud af et A4 ark og farvelægger, ikke sirligt, men målrettet. Hey, vi skal jo være færdig. I fællesskab bliver vi enige om at han kan lave flere derhjemme og så kan vi sætte dem på en snor. Og det var da rigtignok lige hvad vi ku'!
Denne hænger over hans seng, på skråvæggen, det ser rigtig fint ud. Derefter fulgte en til døren og en til lillesøsters dør. I lyserød, forståes. Jeg stak ham en piberenser og vupti havde de alle også følehorn. 
 
Måske er de ikke så sirligt dekoreret som en lille pigehånd ville have gjort, men han har drivet og idéerne og han skal nok få støtten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar