31. januar 2011

Når tøjet bliver for småt.

Dette indlæg handler om hvad vi lige gør med det dejligt hjemmesyede tøj, når der ikke længere er nogen i nærmeste familie/omgangskreds der kan passe det.
Når jeg syr noget til ungerne så føles det meget personligt, og jeg er ked af at skille mig af med det igen, når det bliver for småt. Man kan selvfølgelig lave lidt genbrug, klippe op og sy patchwork af det fine stof, men ajrhh.... heller ikke lige, synes jeg.  Skal jeg aflevere til genbrug, eller prøve at sælge eller hvordan ? Brugt tøj fra Bilka, HM eller hvor jeg nu har købt, slidt og med evt. pletter har jeg ingen skrupler what so ever med at smide i skralderen, men det jeg har siddet og nørklet med. Hvor skal det hen ?? Hvad gør I ? Har I også et særligt forhold til de her ting, eller er det bare mig??

2 kommentarer:

  1. Jeg forærer det væk til venner af huset med mindre børn og jeg glæder mig så over at se det fortsat bliver brugt. Og nogle enkelte helt særlige dele (ganske få) lander på loftet hjemme hos mine forældre til den næste generation.
    Knus
    Signe

    SvarSlet
  2. Jeg kender det dilemma. Det tøj jeg har syet til min søn betyder også noget særligt for mig, fordi jeg har lavet det til netop ham. Indtil videre har jeg gemt det han er vokset ud af, msn lige nu er jeg ved at lave en pose med for småt tøj til Mødrehjælpens Genbrugsbutik, så håber jeg på at det kan gøre glæde et andet sted. Jeg vil være meget ked af at smide det ud.

    Kh Gitte

    SvarSlet