19. oktober 2010

Hvad er julen, og hvad er JULEPYNT ??

Julen nærmer sig. Jeg har glædet mig til at holde jul i blogland og gør det stadig. Men nu begynder bladene at tikke ind med julenr med alternative adventskranse, pynt og julemad. (Det sidste kan jeg slet ikke forholde mig til endnu)
Jeg er meget traditionsbunden i min julepynt og juleopfattelse. Dvs, jeg rykker mig desværre lidt i den gale retning hvert år, dersom det lykkedes ungerne og familien at stresse mig lidt mere end hvad jeg mener man skal. Men ok, man er jo blevet voksen.
Men det kunne jeg jo skrive tykke bøger om, og det var ikke dette skulle handle om. Men snarere julepynt og stemning. For det hænger jo sammen. Men jeg inspireres (næsten) ikke mere af bladene. Synes man kan fornemme at mange juleshoots foregår om sommeren og der SKAL findes på nye smarte tiltag og ikke mindst emner. Ok, jul er jo meget forskelligt for alle folk, og der skal naturligvis være plads til alle. Man tilpasser den til ens tro eller tilrettede tro eller mangel på samme. Det vigtigste, synes jeg, er at man får skabt sin egen julestemning og for mig skal den være så tyk, at man næsten kan smage den.... Ajr... lige knap måske, jeg er ikke Gertrud Sand og jeg bryder mig faktisk ikke om nisser i min julepynt. Jul uden nisser ? Hvad er nu det ? Hos mig er julepynt:
HJERTER - STJERNER ENGLE  -  KOGLER  -  SNEFNUGJULEMAND - JULETRÆER GRAN  - LYS  -  LYSKÆDER  - FLAGPAKKER  -  KURVE  -  GULD  - SØLV - LANTERNER - GLITTER - KUGLER - GUIRLANDER - KAGEFIGURER  -  RØDHVID - GRØN - lilla - TROMMER - NØDDER  -  KONFEKT - KRANSE - JULESTJERNER & HYANCINTER (og måske liige en enkelt lille bitte kravlenisse magen til dem min mormor havde)
Der er sikkert mere, men bottom line er at jeg altså ikke altid hopper med på de nye juletrends. Sådan lige med det første i hvert fald. Julepynt skal være så tilpas julet, at man får lyst til at pille det ned igen inden nytår, hvor gassen er gået af min ballon.
Så jeg håber på ny og spændende inspiration i blogland, der rammer mig lige i julehjertet. Hvad er julepynt for dig ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar