4. december 2011

En god genbrugsidé

En rigtig god idé, synes jeg faktisk. Jeg skal måske arbejde lidt med konceptet, men her kommer det.
Jeg har lavet en cowboynederdel til Rosa ud af Rasmus' gamle bukseben. Og læg nu mærke til bukseben. Derved har jeg kunnet genbruge de seje sømme, som man aldrig selv kan lave uanset hvad man gør.
Her har jeg ovenikøbet lavet baglommer af et 3. bukseben, hvorved jeg igen fik seje sømme øverst.

Foran har jeg syet hjerter på og i sidesømmene har jeg sat prikkede tittekanter. Jeg skal dog nok arbejde med hvordan jeg får den nederste del af sidesømmen pæn. Tror det bliver noget med en lille opsprætning af kantsømmen, sy sidesøm og læg kanten på plads igen.

Men det er så en af de bløde julepakker til den unge dame.

4 kommentarer:

  1. En sød nederdel du har fået lavet, det ser fint ud med tittekanten.

    SvarSlet
  2. Sej nederdel. Det kan meget vel være, at jeg laver en copycat, når storebror snart vokser ud af sine bukser..

    SvarSlet
  3. Du laver bare nogle utrolig flotte ting - du kæler for petitesserne (mon det staves sådan - du ved nok, hvad jeg mener) og så er det endda genbrug :-)

    SvarSlet
  4. Tak for det, alle 3. Jeg vil glæde mig til at se den kopieret. Og måske prøver jeg selv igen...

    SvarSlet