24. oktober 2011

Saved by a stranger !

ja, med vilje er min overskrift ikke En tur i Legoland, for det er der desværre efterhånden ikke noget særligt odiøst i for os jyder mere. Sæson-pas og gratis-billetter og jeg skal komme efter dig. Lidt ambivalent forhold vi voksne i familien har til det efterhånden...
Men i Legoland skulle vi jo i søndags. Jeg har haft sæson-kort men ikke ungerne, da der jo altid er alle mulige gratis-billetter man kan få tag i. Så mor her havde købt kanelgifler med gratis billetter, uden at bemærke den lille biting (der i  øvrigt stod med pænt store bogstaver) at der skulle en FULDT betalende voksen med hver.. Øvsa..."Sorry kids, vi tager i biffen i stedet", siger mor og far ved billetlugen til LEGO-heaven. Need I say, skuffede børn. På vej over til bilen skete der så det fantastiske at en dame der havde overværet seancen fulgte efter os, stoppede os og fortalte at fakta's "tegn-en-glad-fakta-medarbejder-og-kom-gratis-i- Legoland"- kampagne stadig gjaldt. Hun oplyste os koden man skulle skrive på tegningen og så var det ellers i fuld firspring hen til en (fakta-) butik med søndagsåben hvor man kunne købe papir og farver. Og ind kom vi, og manden fik 50% rabat og alle var glade. Jeg sendte MANGE taknemmelige tanker resten af dagen til den dame, der i den grad reddede ungernes dag. Og de ser da glad ud, ikk ??


A trip to Legoland with a happy ending. The free tickets I relied on, were not so free after all and at the box-office we turned around and disappointed the kids big time. Too expensive. Luckily a friendly lady saw the incident, followed us and gave us a golden tip: The kids could draw a "happy employee from a fakta-store", add a code and exchange the drawing for a ticket. So we did and we all had a wondeful day in Legoland.

2 kommentarer:

  1. Så dejligt når sådan noget sker:)

    SvarSlet
  2. Skønt når man får uventet hjælp af sine medmennesker ;o)

    SvarSlet