24. juli 2010

A4 mønster og ferie

Jeg holder ferie. Er netop vendt hjem fra en campingtur til Gardasøen. Skønt, men meget varmt. Jeg skal lige lande. Det tager lidt tid....
Har netop fundet ud af at min overlocker ikke skulle til doktoren alligevel, så måske får jeg syet lidt. Håbe... Men før ferien havde jeg da en jublende syoplevelse. I hvert fald imens jeg arbejde...Lille pige, bare arme, kølig sommeraften. HAR INTET at hænge på hende til en sådan situation, der passer til små lette sommerkjoler. At sy. Hvad har vi i bunden af kassen. Let, rosa strik. Til Rosa :o) Har intet mønster.... 2 A4 ark foldes og der klippes ud til halsudskæring. Og så afsted. Det gik så fint og jeg var så knasende stolt af mig selv.
Det falmede dog betragteligt da pigen fik den på og meget hurtigt af. Pasformen i ærmegabene var selvfølgelig ikke lige i øjet når man laver et sådant hu-hej firkant mønster, så den var træls under armene og kradsede... Øv. Nu gik det lige så godt. Men det må kunne rettes til på næste model. Det er jo det jeg siger: Jeg skal vist lige på skolebænken igen, da jeg vist har tillært mig for mange unoder og har lidt for travlt. Og så søger jeg i øvrigt en DIY i forhold til quiltning af tæpper. Anyone ??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar